A major scientific review is challenging the idea that more protein is always better.

The review, led by pathologist and biomedical researcher Dudley Lamming and published in the journal Cell Press Blue, examined more than 350 studies involving humans, mice, insects, yeast, and other organisms.

The review found that eating less protein, or less of certain amino acids that make up protein, may turn on body processes linked to healthier aging, as well as metabolism, the process by which the body turns food and drinks into energy.

  • HubertManne@piefed.social
    link
    fedilink
    English
    arrow-up
    2
    ·
    7 days ago

    this makes sense. I have not been on, because its a pita, cron but have followed the studies. A study showed just restricting methionine in mice without the calorie restriction showed the effect and a further study showed glycine supplementation (glycine helps the body get rid of excess methionine) also did. Now vegans would be something like the methionine elimination group because its high in muscle meat and bone broth bros would be like the glycine supplementation as there is a lot of that in broth.